+421 948 199 109

 


AJ MY SME LEN ĽUDIA

V našom záhradníctve pracujú ľudia pôvodom z rôznych oblastí, mladší, starší, ale ich spoločnou charakteristikou je záujem o prácu s rastlinami. Mnohí majú svoje zelené kráľovstvo doma a na balkóne, iní obhospodarujú svoju menšiu či väčšiu záhradku. Niektorí pracovníci sú s nami niekoľko rokov, iní nám vypomáhajú iba počas jednej či niekoľko sezón. Nie sú to neomylné stroje, ale ľudia so svojimi pozitívami a negatívami, so svojimi radosťami i starosťami, ktorí sa snažia v rámci svojich schopností a pracovného zadelenia snažia urobiť pre zákazníka všetko, čo je v ich silách. Kontrolujeme prijaté objednávky, odpovedáme na emaily, chat a telefonáty, komunikujeme s pestovateľmi, navštevujeme ich, prevážame rastlinný materiál od našich a zahraničných pestovateľov, polievame, presádzame, ošetrujeme a skladujeme rastliny, časť z nich aj množíme, chystáme tovar podľa objednávok do prepraviek, triedime ho ku konkrétnym zásielkám, balíme ho do škatúľ, dodávame prepravnej spoločnosti a u nej zas pracovníci robia všetko pre to, aby zásielku včas a bez poškodenia doručili konečnému klientovi. A ako sa hovorí, "kto nič nerobí, ten nič nepokazí" a teda na tomto dlho reťazci nadväzujúcich úloh je naozaj mnoho príležitostí, kedy sa môže vyskytnúť niečo, čo nedopadne tak, ako má a vznikne malá či väčšia komplikácia.

Ten, kto nemal možnosť spoznať osobne alebo z rozprávania všetky procesy, ktoré prebiehajú v akomkoľvek zásielkovom záhradníctve, môže byť niekedy prekvapený po obdržaní zásielky rastlinného materiálu, lebo informácie, ktoré získal pred objednaním k dispozícii neboli buď z akéhokoľvek dôvodu pre neho postačujúce alebo aj dostupným informáciám, žiaľ, nevenoval veľa pozornosti. Občasne tak môže dôjsť k rozčarovaniu, lebo individuálna predstava zákazníka o objednávanom rastlinnom materiáli sa odlišuje od reality, ktorú obdržal v zásielke.

Základný rozdiel medzi nákupom rastlín priamo v záhradnictve a pri nákupe zásielkovou formou je ten, že v jednom prípade človek rastlinu priamo vidí a sám sa rozhoduje, či si ju kúpi alebo nie, a v druhom prípade sa rozhoduje podľa obrázkov a popisov v katalógu a výber konkrétnych rastlín za neho robia iní ľudia a kým konkrétna rastlina prijde až k nemu prechádza viacerými ľudskými rukami.

 

 

"Zmiznutá" brunica Slizniak na rastline



ÁNO, STALO SA NÁM, že napriek minimálne dvojitej kontrole rastlín pred expedíciou zákazníkom sa nám za 14 rokov podarilo dodať:

- kvetináč s nádhernou burinou či machom, ale bez rastliny, ktorá bola označená na kvetináči (LEBO nie každý sezónny pracovník/balič, ktorý si nie je istý správnosťou výberu rastliny zo skladu,  sa opýta kolegu, či tá pekná zelená rastlinka v kvetináči, je naozaj tá, ktorú on balí zákazníkovi),

- kvetináč s mladou rastlinou úplne bez listov, ale s nádherne vypaseným slizniakom (LEBO tie potvorky sa dokážu vyhnúť aj nástrahám prichystaným na ich likvidáciu, vedia sa často tak pekne skryť naspodu či naboku kvetináča a sympaticky sa aj dokážu maskovať),

- žltý rozchodník v 9-cm kvetináči označený ako vŕba japonská na kmienku vysokom 150 cm (LEBO boli umiestnené v skleníku vedľa seba a často sa dodáva aj jedna aj druhá rastlina),

- jednoduché ružové muškáty namiesto červených pásikavých muškátov, či žlté strapkaté begónie namiesto bielych veľkokvetých begónií (LEBO balič naozaj nemá možnosť kontrolovať farbu dodávaného kultivaru rastliny, ak tá práve nekvitne, a musí sa spoľahnúť na označenie kultivaru pestovateľom či dodávateľom),

- ananásovník s panašovanými listami namiesto ananásovníku s klasickými zelenými listami (LEBO baličovi sa viac páčil ten prvý, ktorý bol aj väčší aj silnejší a nedržal sa z neznámeho toho, čo mal napísané na faktúre),

- jednu jahodu namiesto balenia šiestich rastlín jahôd alebo jednu rastlinu petúnie namiesto jedného packu s desiatimi petúniami (LEBO balič bol asi spokojný s tým, že má správny druh, ale počet kusov alebo formu dodávaného balenia akosi zabudol skontrolovať),

- zásielku nachystanú pre jedného zákazníka úplne inému zákazníkovi (LEBO sa pri sebe objavil balič pravák a ľavák a po dokončení balenia škatúľ si nachystané adresné štítky nechtiac zamenili),

- zásielku s tromi ovocnými stromkami v jednej škatuli, ale bez ďalších dvadsiatich rastlín v zabalených v druhej škatuli (LEBO tá druhá ostala baličovi pri stole a on omylom nikde neuviedol, že daná zásielka má byť zložená z dvoch balíkov),

- prišli zákazníkovi rastliny polámané (LEBO menej skúsený balič nesprávne odhadol veľkosť škatule a pár rastlín umiestnil do veľkej škatule, alebo nepoužil odporúčaný postup zafixovania tovaru, aby rastliny bez ujmy zvládli aj prípadnú menej šetrnú manipuláciu na trase od nás k zákazníkovi),

- vopred zaplatenú zásielku, ako zásielku na dobierku (LEBO zákazník pri prevode neudal správny variabilný symbol, alebo pri ručnom vystavovaní nejakej neštandardnej dodacej faktúry administratívny pracovník prehliadol fakt, že po tridsiatich zásielkách na dobierku išlo v danom prípade o objednávku zaplatenú prevodom vopred, a teda je pri štandardnom vystavení dodacej faktúry naviac nutné zúčtovať zaplatenú zálohu),

 

a určite aj niečo ďalšie, čo nám však dotknutý zákazník z akéhokoľvek dôvodu neoznámil, ale našťastie v oveľa menšom počte, ako by sa zákazníkovi, ktorému sa práve niečo také prihodilo, mohlo zdať.


... LEBO SME LEN ĽUDIA!


V takom alebo podobnom prípade, keď niektorým ľuďom na základe nejakej zlej skúsenosti alebo zážitku z minulosti zvykne napadnúť na um, že

- "oni ma chceli oklamať!",

- "oni skúšajú, či som blbý/-á a nechám si to aj tak!",

- "oni sú ďalší zlodeji, ktorým som naletel a už si nikdy viac nič neobjednám!",

- "oni to robia naschvál!"

treba zachovať chladnú hlavu, ozvať sa nášmu zákazníckemu servisu čo najskôr mailom alebo telefonicky a počkať na naše vyjadrenie k vzniknutej situácii. Nie, žiadnu z vyššie uvedených situácií sme naozaj neurobili naschvál (aj keď sa to ťažko vysvetľuje niekomu, kto apriori odmieta pochopiť či prijať akékoľvek vysvetlenie a v každom druhom človeku vidí potenciálneho nepriateľa), je nám úprimne ľúto každej takejto komplikácie, ktorá nastala, ale svet sa na tom nerúca. Každú reklamáciu podanú zákonným spôsobom riešime čo najskôr s najväčšou zodpovednosťou a snahou poctivo nájsť príčinu vzniknutej komplikácie. Samozrejmosťou je naša snaha o primerané riešenie situácie a akceptovateľné odškodnenie pre zákazníka. Každému zákazníkovi sa za akýkoľvek náš omyl už aj vopred ospravedlňujeme.

... LEBO SME FÉROVÍ!


Ďalšie užitočné informácie:

Kto sme - naše služby, zdroje našich noviniek, naši zákazníci vysadili

Hľadáte rastlinu - rôzne spôsoby vyhľadávania tej správnej rastliny, ktorú chcete pestovať. Vybavovaniu objednávok sa venujú kapitoly - Dodanie naraz, Počasie, Termín zadania objednávky, Informácie o jednotlivých krokoch pri vybavovaní objednávky resp. o možnosti doplniť svoju objednávku

Termín zadania objednávky vs. termín vybavenia objednávky

Tipy pre pestovateľov - bezplatné informácie z oblasti, ktorá Vás záujemá priamo na Váš email. Výber článkov z blogovej sekcie spolu s odporúčaniami na  obľúbené rastliny

Pomáhame druhým - poskytujeme mnoho bezplatných služieb pre pestovateľov a ani dobrovoľnícke aktivity nám nie sú cudzie

Ako objednávať - základný manuál pre správne zadanie objednávky v našom eshope. Prečo sa oplatí registrovať a postup zadania objednávky krok po kroku.

Výber z katalógu - kedysi zasielaný zákazníkom aj v tlačene forme

3D plánovanie záhrady - návrh časti alebo kompletnej záhrady. Vyskúšajte zadarmo.

Poštovné - poplatky za doručenie a formu úhrady

Vysvetlivky skratiek používaných pri položkách v eshope

Záhradné centrum - užitočné informácie v prípade uprednostnenia osobného odberu u nás



Máte otázky k čomukoľvek uvedenému na tejto stránke?
Neváhajte a opýtajte sa nášho zákazníckeho servisu.