+421 948 199 109

Neexistujúce rastliny u nás nekúpite...

V rámci nášho 19-ročného pôsobenia na záhradníckom trhu sme sa vždy snažili férovo spolupracovať s našimi zákazníkmi. V našej práci sa snažíme slušne a čestne komunikovať so všetkými existujúcimi i potenciálnymi zákazníkmi a pristupujeme k nim ako k rovnocenným partnerom. Stále sa máme čo učiť, a preto sme radi, ak nás ktokoľvek upozorní, že sme niekde poskytli nesprávnu informáciu, alebo sme nechtiac urobili nejakú chybu. Nakoľko sa občas stretávame so zákazníkmi, ktorí toto úplne dobre nechápu, zaradili sme do úvodnej informačnej série ako druhú stránku s týmto obsahom, aby mal ktokoľvek možnosť spoznať náš pohľad na svet, ako aj spoznať našu odlišnosť od najbližšej konkurencie.

Nepodceňujeme vzdelanostnú úroveň pestovateľov a vedome ich neurážame, ako to robia niektoré zásielkové záhradníctva na našom trhu. Nechápeme, prečo vidina zisku môže niektorých marketingových pracovníkov priviesť k skutočne extrémne prehnaným úpravám existujúcich a vytváraním neexistujúcich druhov a kultivarov rastlín len preto, aby obrázkami nadchli menej skúsených pestovateľov, vyvolali v nich túžbu danú atraktívnu rastlinu vlastniť a zarobili tak na ich dôverčivosti. My s našimi potenciálnymi zákazníkmi komunikujeme férovo, bezplatne ich vzdelávame zasielaním užitočných pestovateľských rád v rámci tipov a ku každej rastline uvádzame s najlepšou vierou pravdivé informácie a reálne fotografie. 

Podľa nás ovocné stromy na ďalšom obrázku nie sú vyobrazené rastliny v ideálnych pestovateľských podmienkach (ako to uvádzajú konkurečné zásielkové služby), ale predstavuje to vedomé a naozaj škaredé klamanie spotrebiteľa a následné okrádanie ľudí.

Sieb...stĺpovité ovocné stromyStar...stĺpovité ovocné stromyJe rozdiel medzi miernym vylepšením reálne existujúcej fotografie okrasnej či ovocnej rastliny do stavu, ktorý je v dobrých podmienkach naozaj možné dosiahnuť a nechutnou manipuláciou. Simuláciou ideálnych podmienok, by bola len mierna pomoc prírode pridaním max. 10-20% plodov inak peknej rastline s odfotenou naozaj vydarenou bohatou úrodou, alebo odstránením či nahradením slimákom poškodeného listu na fotografii reálnej rastliny na reálnom záhone zdravým listom, čo si nezainteresované oko pozorovateľa ani nevšimne, ale čo je v ideálnych podmienkach naozaj možné vypestovať. Ak však rastlina v grafickom programe náhodou dosiahne úrodu vyššiu o 100 a viac percent, alebo sa vyfarbí tak, že vyštudovaní záhradníci s mnohoročnými skúsenosťami a zrealizovanými mnohými záhradami nevedia, akú rastlinu to vlastne ich potenciálni zákazníci na základe katalógu žiadajú, tak ani v opojení psychotropnými rastlinami by nás nenapadlo takto otvorene klamať zákazníkov, ktorých si aspoň trochu vážime, a ktorým sa niekto predstaví ako "Váš záhradník", alebo ktorým ponúkajú rastliny "Pre záhrady a balkóny ako zo sna".

... NEPONÚKAME A U NÁS ICH V TAKEJ FORME NEKÚPITE ...

Hnevá nás, ak po úspechu stĺpovitých jabloní niekto veľmi rýchlo uvádza na trh takmer kompletný sortiment ovocných rastlín v stĺpovej forme a nie je to svätý Peter alebo oficiálnym orgánom (ÚKSÚP) uznaná odroda garantovaných kvalít.Star...borievka

Samozrejme, aj na ríbezli si môže každý nechať len jeden výhon smerujúci dohora a všetky bočné výhony odrezať, ale určite tak nedosiahne bohatú úrodu rovnako veľkých a rovnako dozretých plodov, ako na obrázku. O tom však v daných katalógoch nie je žiadna zmienka.

 

Na ďalších obrázkoch tiež nedošlo k jednorázovej tlačovej chybe resp. k jednorázovému nepresnému nastaveniu farieb tlačiarenského stroja, čo by sa dalo prepáčiť. Oklamaní zákazníci najdlhšie pôsobiacej zásielkovej služby na území Slovenska a Českej republiky už dlhodobo hľadajú v bežných záhradníctvach modré borievky ´Blue Arrow´ alebo driene, ktoré by aj v triezvom stave pestovateľa na záhrade vyzerali aspoň približne ako na ďalších obrázkoch.

Sieb...okrasné-trávyJe to predsa jednoduché. Pri výbere rastlín si overte, čo o danej rastline uvádzajú aj iní pestovatelia, aké majú referencie na sociálnych sieťach a aké vyobrazenia daného druhu sa bežne nachádzajú na webe. Borievky ´Blue Arrow´ (Juniperus scoparius ´Blue Arrow´) sú napríklad takéto a driene so zaujímavým zimným sfarbením (Cornus sanguineus ´Winter Flame´) približne takéto.

Tráva ometlina sivá alias Koeleria glauca je bežne napríklad takáto a papraď "Červená Uršula" alias Athyrium ´Ursula´s Red" je v prírode skôr takátoBuďte teda vždy opatrní, ak rastlina naberá nejaké obzvlášť netradičné, ale pritom atraktívne farby, alebo pozadie rastliny je rozmazané, aby ste následne neboli nespokojní.

Aj keď ich omylom niekedy dodáme... :-)

ÁNO, STALO SA NÁM, že napriek minimálne dvojitej kontrole rastlín pred expedíciou zákazníkom sa nám za 20 rokov podarilo dodať:

- kvetináč s nádhernou burinou či machom, ale bez rastliny, ktorá bola označená na kvetináči (LEBO nie každý sezónny pracovník/balič, ktorý si nie je istý správnosťou výberu rastliny zo skladu,  sa opýta kolegu, či tá pekná zelená rastlinka v kvetináči, je naozaj tá, ktorú on balí zákazníkovi),Naše omyly

- kvetináč s mladou rastlinou úplne bez listov, ale s nádherne vypaseným slizniakom (LEBO tie potvorky sa dokážu vyhnúť aj nástrahám prichystaným na ich likvidáciu, vedia sa často tak pekne skryť naspodu či naboku kvetináča a sympaticky sa aj dokážu maskovať),

- žltý rozchodník v 9-cm kvetináči označený ako vŕba japonská na kmienku vysokom 150 cm (LEBO boli umiestnené v skleníku vedľa seba a často sa dodáva aj jedna aj druhá rastlina),

- jednoduché ružové muškáty namiesto červených pásikavých muškátov, či žlté strapkaté begónie namiesto bielych veľkokvetých begónií (LEBO balič naozaj nemá možnosť kontrolovať farbu dodávaného kultivaru rastliny, ak tá práve nekvitne, a musí sa spoľahnúť na označenie kultivaru pestovateľom či dodávateľom),

- ananásovník s panašovanými listami namiesto ananásovníku s klasickými zelenými listami (LEBO baličovi sa viac páčil ten prvý, ktorý bol aj väčší aj silnejší a nedržal sa z neznámeho dôvodu toho, čo mal napísané na faktúre),

- jednu jahodu namiesto balenia šiestich rastlín jahôd alebo jednu rastlinu petúnie namiesto jedného packu s desiatimi petúniami (LEBO balič bol asi spokojný s tým, že má správny druh, ale počet kusov alebo formu dodávaného balenia akosi zabudol skontrolovať),

- zásielku nachystanú pre jedného zákazníka úplne inému zákazníkovi (LEBO sa pri sebe objavil balič pravák a ľavák a po dokončení balenia škatúľ si nachystané adresné štítky nechtiac zamenili),

- zásielku s tromi ovocnými stromkami v jednej škatuli, ale bez ďalších dvadsiatich rastlín v zabalených v druhej škatuli (LEBO tá druhá ostala baličovi pri stole a on omylom nikde neuviedol, že daná zásielka má byť zložená z dvoch balíkov),

- prišli zákazníkovi rastliny polámané (LEBO menej skúsený balič nesprávne odhadol veľkosť škatule a pár rastlín umiestnil do veľkej škatule, alebo nepoužil odporúčaný postup zafixovania tovaru, aby rastliny bez ujmy zvládli aj prípadnú menej šetrnú manipuláciu na trase od nás k zákazníkovi),

- vopred zaplatenú zásielku, ako zásielku na dobierku (LEBO zákazník pri prevode neudal správny variabilný symbol, alebo pri ručnom vystavovaní nejakej neštandardnej dodacej faktúry administratívny pracovník prehliadol fakt, že po tridsiatich zásielkách na dobierku išlo v danom prípade o objednávku zaplatenú prevodom vopred, a teda je pri štandardnom vystavení dodacej faktúry naviac nutné zúčtovať zaplatenú zálohu),

 

a určite aj niečo ďalšie, čo nám však dotknutý zákazník z akéhokoľvek dôvodu neoznámil, ale našťastie v oveľa menšom počte, ako by sa zákazníkovi, ktorému sa práve niečo také prihodilo, mohlo zdať.

 

... LEBO SME LEN ĽUDIA!

 

V takom alebo podobnom prípade, keď niektorým ľuďom na základe nejakej zlej skúsenosti alebo zážitku z minulosti zvykne napadnúť na um, že

- "oni ma chceli oklamať!",

- "oni skúšajú, či som blbý/-á a nechám si to aj tak!",

- "oni sú ďalší zlodeji, ktorým som naletel a už si nikdy viac nič neobjednám!",

- "oni to robia naschvál!"

treba zachovať chladnú hlavu, ozvať sa nášmu zákazníckemu servisu čo najskôr mailom alebo telefonicky a počkať na naše vyjadrenie k vzniknutej situácii. Nie, žiadnu z vyššie uvedených situácií sme naozaj neurobili naschvál (aj keď sa to ťažko vysvetľuje niekomu, kto apriori odmieta pochopiť či prijať akékoľvek vysvetlenie a v každom druhom človeku vidí potenciálneho nepriateľa), je nám úprimne ľúto každej takejto komplikácie, ktorá nastala, ale svet sa na tom nerúca. Každú reklamáciu podanú zákonným spôsobom riešime čo najskôr s najväčšou zodpovednosťou a snahou poctivo nájsť príčinu vzniknutej komplikácie. Samozrejmosťou je naša snaha o primerané riešenie situácie a akceptovateľné odškodnenie pre zákazníka. Každému zákazníkovi sa za akýkoľvek náš omyl už aj vopred ospravedlňujeme.

... LEBO SME FÉROVÍ!


Ďalšie užitočné informácie o nás

O nás Hľadáte rastliny Aj toto sme my Ako objednávať Katalóg 3D plánovanie záhrady Termín zadania objednávky Osobný odber Balenie rastlín


Máte otázky k čomukoľvek uvedenému na tejto stránke? Neváhajte a opýtajte sa nášho zákazníckeho servisu.