+421 948 199 109

Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY


Uskutočnením objednávky objednávateľ bezvýhradne súhlasí s týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. v platnom znení uvedené nižšie:

Článok I. 

a.) Zmluvné strany. 

Dodávateľ: 

Ing. Erich Seemann - FLORA EXOTIKA
Tajovského 19
811 04  Bratislava
IČO: 37561391, DIČ: 1020163848, DIČ DPH: SK1020163848 
Bankové spojenie: 2400709181/8330  Fio banka, a.s., pobočka zahraničnej banky
Zapísaný: v ŽR SR Obvodného úradu Bratislava  Číslo živnostenského registra: 101-20245
ďalej len "dodávateľ"  

Objednávateľ:  

Akákoľvek fyzická, alebo právnická osoba spôsobilá na právne úkony

Objednávateľ objednáva u dodávateľa tovar, službu podľa jeho želania prostredníctvom zmluvy na diaľku a vyslovene súhlasí s týmito obchodnými podmienkami. 

b.)    Pôsobnosť obchodných podmienok 

Obchodné podmienky sú platné pre objednávky prijaté v reálnom čase, platia na ne primerane podmienky uvedené v zákonoch 40/1964 Z.z.(Občiansky zákonník), 102/2014 Z.z.(o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov), zákon č. 250/2007 Z.z.(Zákon o ochrane spotrebiteľa), zákon č. 122/2013 Z.z.(Zákon o ochrane osobných údajov), zákon č. 391/2015 Z.z.a platia iba na území Slovenskej republiky a vo vzťahu k sídlu objednávateľa. 

c.)   Výklad pojmov

„Objednávateľ“
:  rozumie sa každá fyzická, alebo právnická osoba spôsobilá na právne úkony, ktorá vysloví vôľu uskutočniť objednávku u dodávateľa a túto objednávku fakticky vykoná.
„Dodávateľ“:  rozumie sa ním prevádzkovateľ, ktorým je Ing. Erich Seemann – FLORA EXOTIKA, IČO: 37561391
„Predajca“: rozumie sa ním prevádzkovateľ, ktorým je Ing. Erich Seemann – FLORA EXOTIKA, IČO: 37561391
„Dodacie podmienky“: rozumie sa ním súbor podmienok, ktoré určujú dodanie tovaru objednávateľovi.
„Dopravca“ : rozumie sa ním Fyzická, alebo právnická osoba, ktorú poskytovateľ využíva na doručenie tovaru objednávateľovi.
„Objednaný tovar“: Rozumie sa ním tovar, alebo služba, ktorú si objednávateľ objednal u dodávateľa
„Termín dodania od“: Rozumie sa ním termín, kedy dodávateľ predpokladá termín dodávania tovaru. Tento termín nie je záväzný, jedná sa o predbežný termín dodania tovaru, s poukazom na „vyššiu moc“ sa uvedený dodací termín môže zmeniť v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok, prekážky pri dodávke tovaru, prípadne inej nepredvídateľnej okolnosti, ktorej dodávateľ nevedel priamo predísť ani pri vynaložení všetkých jemu dostupných prostriedkov.
„Opät v ponuke“: Ide o označenie tovaru, ktorý sa znova vyskytol v katalógu dodávateľa.
„Novinka“: Ide o označenie tovaru, ktorý dodávateľ zaradil do katalógu ako nový tovar, ktorý v posledných 2 rokoch nebol ponúknutý.
„Objednávka“: Jedná sa o súhrn  objednaného tovaru, alebo služby prostredníctvom objednávkového formulára. Objednávka môže byť uskutočnená prostredníctvom elektronickej komunikácie (email, fax, internetový obchod), prostredníctvom telefónu, SMS na mobilné čísla prevádzkovateľa, prípadne iná objednávka objednávateľa v písomnej podobe.

 Článok II. 

I. Spôsob objednania a dodania tovaru a služieb: 

a.)
   Objednávka a popis tovaru

I.             Objednávku je možné zaslať dodávateľovi zo strany objednávateľa prostredníctvom internetového obchodu www.rastlinky.sk, prípadne prostredníctvom písomnej objednávky adresovanej na sídlo prevádzkovateľa, prípadne na adresu jeho prevádzky, prípadne prostredníctvom elektronickej komunikácie formou emailu, faxu, prípadne prostredníctvom telefonickej objednávky na číslach, ktoré sú vo vlastníctve prevádzkovateľa.

II.            Dodávateľ zaznačí objednávku objednávateľa vo svojich interných systémoch a následne ju spracuje, zároveň s prijatím objednávky zašle objednávateľovi potvrdenie z hlavného systému potvrdenie o prijatí objednávky na jeho uvedený email.

III.          Objednávka sa  považuje za záväznú pre obidve strany, t.j. objednávateľ objednávkou prehlasuje, že si tovar záväzne objednáva u dodávateľa, dodávateľ tiež berie objednávku za záväznú v čase. Objednávateľ má právo až do momentu vyexpedovania objednávky právo na jej bezplatné stornovanie. V prípade, že sa k objednávke viaže uhradená záloha, túto dodávateľ vráti najneskôr do 60 kalendárných dní na účet z ktorého bola predmetná záloha uhradená. 

IV.          Dodávateľ prehlasuje, že vyvinie všetko svoje úsilie, aby dodal tovar podľa objednávky objednávateľovi riadne a včas, podľa jeho objednávky. Dodávateľ si však vyhradzuje právo vystornovať objednávku, ktorá sa javí ako duplicitná objednávka, prípadne objednávku zákazníka, ktorý v minulosti dvakrát odmietol prevzatie tovaru, prípadne neprevzal balík, prípadne kedykoľvek, kedy dodávateľ nadobudne podozrenie, že sa jedná o objednávku, ktorú objednávateľ vykonal s úmyslom poškodiť objednávateľa.

V.           Dodávateľ prehlasuje, že v prípade nedodania tovaru z titulu tretích strán, prípadne z titulu vyššej moci, t.j. preukázateľne vyvinul všetko úsilie, aby zabezpečil tovar zodpovedajúcej kvalite a akosti, má právo v dobrej viere pre uspokojenie zákazníka zameniť tento tovar za tovar obdobných akostných vlastností, prípadne príbuzného tovaru či už farbou, vzrastom podľa svojho uváženia, toto ustanovenie neplatí v prípade, že si zákazník vyslovene podmieni dodávku žiadnou náhradou. Použitím tohto ustanovenia nie je dotknuté právo na odstúpenie od objednávky.

VI.          Fotografie uvedené na internetovej stránke dodávateľa, ako aj v jeho tlačových podobách, iných tlačových podobách sú ilustračné. Na fotografiách sú zobrazené dospelé rastliny, ktoré sú pestované za optimálnych podmienok.


b.) cena tovaru

I.             Cena tovaru sa stanovuje v zmysle zákona, t.j. ceny uvedené v internetovom obchode prevádzkovateľa, prípadne v tlačovinách (katalóg, letáky) sú uvedené ceny vrátane aktuálne platnej sadzby DPH v čase vydania katalógu, či v čase prezerania webového sídla.

II.            Cena tovaru je uvedená v platnej mene Euro, znak meny €.

III.          Uvedené ceny nezahŕňajú výšku poštovného a balného, ktoré sa stanoví na základe výberu zákazníka podľa jeho voľby.

IV.          Ceny uvedené v katalógu platia počas celej jeho platnosti, v odôvodnených prípadoch sa môžu meniť aj pred ukončením platnosti sezónnej ponuky. Ceny uvedené na internetovej stránke sú platné iba pre ON-LINE objednávky, t.j. tieto ceny nie sú vždy automaticky platné pri akejkoľvek inej forme objednávky (napr. pri náhodnej návšteve v prevádzke prevádzkovateľa počas otváracích hodín, alebo pri objednávke telefonickej, písomnej, emailovej či prostredníctvom chatu).

V.           V prípade aktuálnej zmeny sadzby DPH v čase predaja si prevádzkovateľ vyhradzuje právo zmeny týchto cien bez predošlého upozornenia a naďalej považuje objednávku platnú aj v prípade zmien sadzieb DPH.

VI.          Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu cien tovaru, v prípade ak dôjde k neočakávanému navýšeniu nákupných cien u dodávateľov , t.j. ak dôjde k navýšeniu nákupných cien o viac ako 5 % oproti času, kedy boli stanovené ceny pre tovar. Tým nie je dotknuté právo  objednávateľa na odstúpenie objednávateľa od objednávky.

VII.         Dodávateľ si vyhradzuje právo požadovať od objednávateľa primeranú zálohu (štandardne vo výške 50 %) z výšky objednávky na zabezpečenie objednávky a to hlavne v prípade objednávky od zákazníka bez nákupnej histórie, t.j. ak nemôže overiť jeho nákupnú históriu. V prípade, že zákazník odstúpi od vybavenia takejto objednávky, zložená záloha prepadne v prospech dodávateľa.

VIII.       Dodávateľ si vyhradzuje právo na primeranú zálohu minimálne vo výške 50 % z hodnoty objednávky od zákazníka, ktorého balík sa už v minulosti neprevzatý vrátil, prípadne ho zákazník odmietol prevziať u dopravcu. V prípade, že zákazník znova neprevezme objednaný tovar, zložená záloha prepadne v prospech dodávateľa. 

 

c.) Dostupnosť tovaru. 

I.             Dodávateľ upozorňuje, že nie všetok tovar je ihneď k odberu! Niektorý tovar sa nachádza v externých skladoch, nakoľko sa jedná o rastlinný tovar, u ktorého sa vyžadujú špeciálne podmienky na jeho skladovanie, prípadne iné špeciálne požiadavky starostlivosti.

II.            Dodávateľ sa zaväzuje, že uvedený „termín doručenia od“ sa bude snažiť dodržať, avšak v prípade nepriaznivých klimatických zmien, prípadne iných nepredvídateľných podmienok si vyhradzuje právo tento termín pozmeniť bez predošlého upozornenia.

III.          Dodávateľ si vyhradzuje právo bez predošlého upozornenia stiahnuť tovar z ponuky, hoc na uvedený tovar prijal objednávku.

IV.          Dodávateľ na svoje stránke, vo svojich vydaných publikáciách uvádza podstatné informácie pre rozhodnutie zákazníka objednať si tovar, t.j. veľkosť kvetináča, výška rastliny, veľkosť cibule, druh, kultivar ponúkaného tovaru. V prípade, že sú tieto informácie nedostupné,  vyhradzuje si tieto informácie poskytnúť dodatočne.

V.           Fotografie uvedené na internetovej stránke dodávateľa, ako aj v jeho tlačových podobách, iných tlačových podobách sú ilustračné. Na fotografiách sú zobrazené dospelé rastliny, ktoré sú pestované za optimálnych pestovateľských podmienok (t.j. požadovaná zálievka, svetlo, substrát, klimatické podmienky a pod.)


d.) Dodanie tovaru.

I.             Objednaný tovar dodávame dôkladne označený a zabalený poštou alebo kuriérom, alebo po predošlej dohode termínu aj formou osobného odberu v prevádzke firmy. K hodnote objednaného tovaru pri zasielaní účtujeme podľa výberu zákazníka poštovné pri zasielaní prostredníctvom Slov. pošty alebo prepravné pri zasielaní prostredníctvom kuriérskej spoločnosti a balné s poistným.

II.            Kombinovaná objednávka väčšiny tovaru z našej ponuky s požadovaným dodaním naraz v termíne vhodnom na expedíciu a výsadbu - štandardná sadzba za doručenie poštou - 4,95 EUR (aj v prípade, že našim rozhodnutím dôjde k rozdeleniu dodávky na viac častí; ak si však zákazník objedná sortiment rôzneho termínu dodania, t.j. dodanie jar a jeseň doplatok poštovného je vo výške 2,95 €). Zákazníkom požadované dodanie časti objednaného tovaru v skoršom termíne než je termín možného dodania kompletnej zásielky naraz - príplatok 2,95 EUR k základnej sadzbe (za dodanie zvyšného tovaru rozdelenej objednávky).

III.          Doručenie objednaného tovaru, ktorý je možné poslať ako doporučený list, t.j. iba objednáva semien je cena poštovného vo výške 2,95 €.

IV.          Doručenie objednaného tovaru prostredníctvom kuriérskej služby - 6,45 EUR za zásielku. (Doručenie do 24 h od zabalenia tovaru priamo do Vašich rúk kdekoľvek na Slovensku. Kuriér Vás v deň doručenia bude kontaktovať telefonicky a spresní si s Vami čas dodania zásielky.)

V.           Dodávky nadrozmerného tovaru alebo citlivé na dobu prepravy uskutočňujeme výhradne prostredníctvom kuriérskej spoločnosti. Pre objednávky tovaru, ktorého hmotnosť presahuje viac ako 30 kg alebo výška objednaného rastlinného materiálu presahuje 2 m sa spôsob doručenia a cena za doručenie stanovuje individuálne. Zákazník je pred dodaním takejto objednávky kontaktovaný a je s ním dohodnutý postup vybavenia objednávky.

VI.          Tovar je zabalený v kvalitnej kartónovej škatuli, každú rastlinu označenú menným štítkom chráni pred poškodením papierový alebo špeciálny plastový obal a pribalená je aj brožúra so základnými návodmi na pestovanie dodávaných rastlín.

VII.         Ku každej zásielke rastlín a cibuľovín je pribalený jednoduchý všeobecný návod na pestovanie a údržbu rastlín. 

VIII.       Zákazník je oboznámený, že v prípade výzvy na osobný odber je jeho tovar rezerovaný maximálne 7 dní, po uplynutí rezervačnej doby nezaručuje dostupnosť tovaru.

IX.          Ak zákazník požaduje doručenie tovaru po určitom termíne, prípadne do určitého termínu, ktorý sám jasne dal najavo, sa dodávateľ zaväzuje, že vyvinie maximum úsilia, aby tento termín dodania dodržal, avšak dodávateľ upozorňuje, že nemôže zaručiť dodržanie tohto termínu, prípadne disponibilitu tovaru, ak zákazník zvolí iný termín, ako štandardný termín dodania.

X.            Balíky pripravujeme priamo v deň odoslania, čím zaručujeme maximálnu čerstvosť dodávaného materiálu. Po oznámení uloženia zásielky na pošte sa ju snažte, prosím, čo najskôr vyzdvihnúť. Vyexpedovanie zásielky je štandardne notifikované mailom a prostredníctvom SMS.

XI.          Zákazník sa zaväzuje, že balík s tovarom otvorí bezodkladne po prijatí tovaru na pošte, prípadne u kuriéra a zároveň si podrobne prečíta priložený návod na pestovanie.

XII.         Zákazník sa zaväzuje, že po prijatí oznámenia o odoslaní objednávky, prípadne po zanechaní odkazu dopravcom prevezme tovar od dopravcu bezodkladne a v čo najkratšom čase, aby nedošlo k poškodeniu, prípadne znehodnoteniu tovaru. V prípade, že zákazník neprevezme tovar bezodkladne, prechádza nebezpečenstvo hroziace z dôvodu poškodenia zásielky neprebratím tejto zásielky včas na objednávateľa.

XIII.        Zákazník je oboznámený, že v prípade, že bezdôvodne odmietne tovar od dopravcu, t.j. neoznámi včas a riadnym spôsobom, že si zásielku nemôže prevziať je dodávateľ oprávnený vyžadovať úhradu oprávnených nákladov vynaložených na odoslanie objednávky objednávateľovi. Tieto náklady odošle vo forme faktúry na adresu zákazníka a zákazník je povinný ju bezodkladne uhradiť. Toto ustanovenie neplatí v prípade, že zákazník včas (aspoň deň vopred) pred expedíciou zásielky toto oznámil dodávateľovi a dodávateľ toto oznámenie potvrdil.

XIV.       Vlastnícke právo k tovaru a jeho nebezpečenstvo hroziacej škody prechádza na objednávateľa dňom prevzatia a zaplatenia tovaru na pošte, kuriérovi, pri osobnom prevzatí. Od uvedeného momentu nezodpovedá objednávateľ za škody na majetku, zdraví, prípadne iné škody spôsobené tovarom, prípadne jeho užívaním.

XV.         V prípade, že zákazník uhradil zálohu, či prípadne celú sumu objednávky vopred a nedodaním časti objednávky vznikne preplatok vo výške viac ako 3 €, tento preplatok bude vrátený  objednávateľovi na účet z ktorého uskutočnil platbu najneskôr do 60 dní odo dňa doručenia objednávky. V prípade, že je preplatok nižší ako 3 € bude evidovaný ako dobropis pre budúce objednávky, objednávateľ bude o tejto skutočnosti upovedomený emailom a SMS a môže požiadať o zaslanie tohto preplatku na účet, čomu dodávateľ v plnej miere vyhovie. 

e.) Dodacie termíny

I.             Obdobie dodávania jednotlivých druhov rastlín závisí od štandardných agrotechnických termínov, počasia a samozrejme aj typu balenia či spôsobu pestovania konkrétnej rastliny, druhu rastlín a Hlavnú aktivitu nášho zásielkového obchodu s rastlinným materiálom možno rozdeliť do dvoch jasne vymedzených sezón:

Jarná zásielková sezóna
Príjem objednávok od polovice januára.

Vybavovanie objednávok:
- od konca januára - semená
- od polovice marca - cibuľoviny
- od polovice marca - ovocné a okrasné stromy a kry do záhrady
- od začiatku apríla - odolné mladé balkónové rastliny v packoch
- od polovice apríla - ostatné balkónové rastliny

Jarná zásielková sezóna trvá približne do polovice júna.

V letnom období predávame len disponibilné kontajnerované rastliny formou osobného odberu alebo kuriérom.

Jesenná zásielková sezóna
Príjem objednávok od polovice augusta.

Vybavovanie objednávok:
- od pol. septembra - cibuľoviny, záhradné rastliny vrátane jahôd (v kvetináčoch alebo ako voľnokorenné), balkónové rastliny
- od 2. dekády októbra - ruže a ovocné stromy a kry
Jesenná zásielková sezóna trvá približne do polovice novembra.

II.            Objednávky vybavujeme v došlom poradí. Robíme všetko pre to, aby sme každú objednávku rastlín a cibuľovín vybavili naraz v termíne vhodnom na expedíciu a výsadbu. Semená zasielame väčšinou samostatne. Ak si zákazníci želajú vybavenie objednávky na dva razy (napr. cibuľoviny a ruže na prelome marca a apríla a ostatné rastliny, hlavne balkónové, na prelome apríla a mája), radi im vyhovieme. Za takúto nadštandardnú službu účtujeme symbolický manipulačný poplatok uvedený v sekcii d) dodanie tovaru, ktorý pokrýva aspoň časť nákladov spojených s delením objednávky. Vďaka tejto službe každý druh rastlín z kombinovanej objednávky bude dodaný v tom naozaj najvhodnejšom čase na výsadbu. Balíky pripravujeme priamo v deň odoslania, čím zaručujeme maximálnu čerstvosť dodávaného materiálu. Po oznámení uloženia zásielky na pošte sa ju snažte, prosím, čo najskôr vyzdvihnúť. Vyexpedovanie zásielky je štandardne notifikované mailom a prostredníctvom SMS.

III.          Dodávateľ si vyhradzuje mierne zmeniť dodacie termíny v prípade, že poveternostné podmienky nedovoľujú vysádzať rastliny, prípadne ak dôjde k nepredvídateľnej udalosti, ktorú sám dodávateľ neprivolal a nemohol jej predísť, jedná sa o situáciu, kedy zasiahla „vyššia moc“ a dodávateľ tejto „vyššej moci“ nevedel zabrániť.

IV.          Nerastlinný tovar z nášho katalógu sa dá objednať celoročne. Štandardná dodacia lehota nerastlinného tovaru je do 14 dní od objednania.

V.           V prípade, že si zákazník zvolí osobný odber je potrebné, aby vyčkal na notifikáciu, ktorá ho vyzve na vyzdvihnutie objednaného tovaru, nakoľko nie všetok tovar je k dispozícii skladom. V prípade osobného odberu objednávateľ je poplatok za osobný odber 1 €. 

Článok III. 

Reklamácie a vrátenie tovaru. 

a.) Záruka, vrátenie tovaru, reklamácie

I.             V zmysle § 3 ods.1.)  zákona č. 250/2007 Z.z. má zákazník právo na reklamáciu, pokiaľ nami dodaný tovar nespĺňa deklarované parametre alebo nespĺňa očakávania zákazníka. Informáciu, ako najlepšie pomôcť poškodenej rastline, radi poskytneme telefonicky.

II.            Podmienky na uplatnenie reklamácie:

a.)        zákazník je povinný reklamáciu podať písomne a to buď formou listu na adresy dodávateľa, alebo formou elektronickej komunikácie. Dodávateľ nezodpovedá za nedoručenie emailovej správy do schránky prevádzkovateľa, prípadne za stratu reklamácie prostredníctvom pošty, t.j. nedoručenie obyčajnej poštovej obálky. Príjem emailovej reklamácie dodávateľ potvrdí písomne formou emailu. 

b.)          zákazník je povinný pri uplatnení reklamácie postupovať nasledovne v zmysle § 34  a násl. Zákona č. 40/1964 Z.z. a preto je povinný pri reklamácii postupovať nasledovne:

- napísať číslo dodacej faktúry, ktorej sa reklamácia týka.
- názov a počet reklamovaných položiek, ich dodací kód prípadne inak bližšie špecifikovať.
- uviesť meno, priezvisko, adresu, telefonický a emailový kontakt zákazníka.
- popis reklamácie a jej dôvod.
- stručný popis stavu ostatného dodaného, aj keď nereklamovaného rastlinného materiálu, aby sme mali spätnú väzbu o stave celej dodávky
- telefonický kontakt poslúži  v prípade potreby spresniť poskytnuté informácie
- v prípade, že ide o emailovú reklamáciu, je potrebné priložiť digitálne fotografie reklamovaných rastlín v dobrej kvalite, aby bolo možné z fotografie jasne identifikovať dodaný tovar.
- priložiť fotokópiu, prípadne scan uvedenej faktúry, ak má tú možnosť.
- uviesť dátum a čas zabalenia zásielky z faktúry
- označiť dátum prevzatia zásielky u dopravcu.
- navrhované riešenie reklamácie.
- v prípade, že zákazník reklamuje položku zakúpenú priamo v prevádzke dodávateľa, je potrebné k reklamácii priložiť doklad o kúpe tovaru z registračnej pokladnice. V prípade, že tento doklad nemá, vyhradzujeme si právo zamietnuť reklamáciu.

Upozornenie: V prípade absencie akéhokoľvek údaju sa sťažuje a zbytočne predlžuje proces vybavenia reklamácie! Preto Vás prosíme o dodržanie tohto postupu, aby sme vybavenie reklamácie skrátili na čo najkratšiu dobu. Zákazník je povinný v zmysle zákona písomnou formou reklamáciu nahlásiť bezodkladne, na dodatočné reklamácie, resp. reklamácie podané oneskorene dodávateľ neprihliada!

c.)      V prípade, že nebola dodaná fakturovaná položka, vyhradzujeme si právo na naše náklady doposlať chýbajúcu rastlinu v čo najkratšom čase. V prípade jej vypredania, so súhlasom zákazníka bude položka zaslaná dodatočne, prípadne sa výška kúpnej ceny chýbajúceho tovaru pripíše zákazníkovi na jeho zákaznícky účet a pri najbližšej objednávke bude uvedená suma zúčtovaná.

d.)       V prípade, že dôjde k neúmyselnej zámene tovaru, má zákazník právo ponechať si tovar so zľavou 50 %, prípadne ak požaduje presný kultivar, je potrebné omylom dodaný tovar zaslať dodávateľovi v obyčajnom poštovom balíku 2. triedy bez dobierky a tieto náklady budú objednávateľovi uhradené v skutočnej výške.

e.)       V prípade, že dôjde k úhynu rastlín, posudzuje sa každá reklamácia jednotlivo, t.j. skúma sa ako došlo k úhynu a objednávateľ je povinný poskytnúť súčinnosť dodávateľovi pri zisťovaní skutočností podstatných pre posúdenie reklamácie. Preto aj uhynutý tovar nevyhadzujte !

f.)       V prípade, že zákazník požaduje vrátenie peňazí za uhynutý tovar, poškodený tovar, prípadne jemu nevyhovujúci tovar, je povinný reklamovaný tovar na svoje náklady vrátiť na adresu prevádzkarne dodávateľa. V prípade, že odmietne objednávateľ uvedený tovar vrátiť, reklamácia sa považuje za neopodstatnenú. 

g.)       Dodávateľ si vyhradzuje právo požadovať vrátenie uhynutého tovaru späť v prípade, že to povaha reklamácie vyžaduje. 

h.)       Dodávateľ je povinný o reklamácii rozhodnúť bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa prijatia reklamácie. O forme vybavenia reklamácie rozhoduje vždy dodávateľ mimo vyslovene zákonom stanovených podmienok. Snahou dodávateľa je, aby reklamácia bola vybavená čo najskôr a k spokojnosti zákazníka, avšak každá reklamácia je posudzovaná individuálne.

i.)         Vzhľad rastlín nie je dôvod na reklamáciu, t.z., že ak rastlina obsahuje suchý list, či prípadne je rastlina prirodzene skrátená o okvetnú časť, či je skrátená na garantovanú výšku je reklamácia v tomto prípade považovaná za neopodstatnenú. V tomto prípade má zákazník právo využiť vrátenie tovaru bez uvedenia dôvodu v zmysle č. III, ods. IV. Právo na vrátenie tovaru bez uvedenia dôvodu. 

j.)        
 Tak isto je z reklamácie vylúčené, ak rastlina obsahuje bez úmyslu dodávateľa škodcu. Dodávateľ vyvíja všetko úsilie na ochranu rastlín pred škodcom, teda ak sa  v zásielke neúmyselne vyskytne škodca a nespácha značnú škodu na rastline ( viac ako 25 % poškodenia) nie je dôvod na reklamáciu. 

k.)         Ak zákazník obdrží rastlinu, ktorá je skrátená na garantovanú nadzemnú časť ( napríklad 40 cm) a za garantovanou časťou vidno poškodenie, či mechanické ostránenie dodávateľom zákazníkovi je v tomto prípade reklamácia zamietnutá, nakoľko garantovaná nadzemná časť ostáva zachovaná.  V tomto prípade má zákazník právo využiť vrátenie tovaru bez uvedenia dôvodu v zmysle č. III, ods. IV. Právo na vrátenie tovaru bez uvedenia dôvodu. 



III. Ostatné dojednania.

a.) dodávateľ nezodpovedá za vady na tovare spôsobené:

      - mechanickým poškodením.
      - neodvratnou udalosťou, živelnou pohromou, alebo zásahom „Vyššej moci“
      - nesprávnym zaobchádzaním v rozpore s návodom na použitie, prípadne nesprávnym pestovaním. 

b.) ostatné práva a povinnosti neupravené v reklamačnom poriadku sa riadia príslušnými právnymi predpismi v zmysle zákonov SR.


IV. Právo na vrátenie tovaru bez uvedenia dôvodu.  

a.)          Zákazník má v zmysle zákona právo na vrátenie tovaru do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru pri nákupe prostredníctvom zásielkového obchodu, prostredníctvom FORMULÁRU na odstúpenie od zmluvy. (tlačivo môžete vyplniť a vytlačiť)

b.)          Zákazník toto právo môže využiť pri dodržaní tejto zákonnej lehoty, t.j. do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru od prepravcu (rozhodujúci je dátum uvedený na poštovej resp. kuriérskej sprievodke),resp. deň vyzdvihnutia osobného odberu osobne v prevádzke dodávateľa.

c.)           Zákazník musí vrátiť tovar neporušený, nepoškodený a s pôvodným obalom, t.j. bez náznaku poškodenia. V prípade, že sa jedná o tovar, ktorý zákazníkovi nevyhovuje, resp. nespĺňa jeho predstavu, tiež má právo využiť túto možnosť.

d.)          Zákazník je oprávnený vrátiť uvedený tovar v obyčajnom poštovom balíku na adresu prevádzkarne bez dobierky s uvedením, či si želá vrátiť peniaze prostredníctvom poštovej poukážky, prípadne uvedie číslo bankového účtu. Zároveň k zásielke priloží fotokópiu dodacej faktúry a vyznačí vrátený tovar, a môže pripojiť stručný sprievodný list. V prípade absencie sprievodného listu, tj. ak nebude možné identifikovať, čo zákazník požaduje, bude sa prihliadať na zásielku ako neurčenú a bude odložená do doby, kým nás zákazník nekontaktuje. Na odstúpenie od zmluvy v zmysle zákona č. 104/2014 Z.z. je možné využiť FORMULÁR na odstúpenie od zmluvy. (tlačivo môžete vyplniť a vytlačiť)

e.)          Zákazník hradí všetky náklady spojené s odoslaním tovaru na adresu dodávateľa (uvedená v záhlaví týchto podmienok). Zákazník nesie plnú zodpovednosť za prepravovaný tovar až do okamihu prevzatia tovaru dodávateľom, či jeho povereným zamestnancom. Dodávateľ za úkon odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu neúčtuje žiaden manipulačný poplatok. 

f.)        Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

g.)       Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného
odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

h.)      V prípade, že predmetom objednávky tovaru je darčeková poukážka toto právo na vrátenie tovaru zaniká, t.j. hodnota poukážky nemôže byť vrátená, vyplatená, zamenená za hotovosť, či inou peňažnou formou vrátená.

Článok IV. 

Ochrana osobných údajov, vernostný program a ostatné právne dojednania 
 
I.    Ochrana osobných údajov. 

a)            Na základe Vašej objednávky a v súlade s § 6  zákona č. 122/2013 Z.z. (Ďalej len „zákon ochrane osobných údajov“)  je dodávateľ Ing. Erich Seemann – FLORA EXOTIKA, so sídlom Tajovského 19, 811 04  Bratislava, IČO: 37561391 (ďalej len „dodávateľ“) oprávnený spracovávať Vaše osobné údaje, ako aj údaje o vašich nákupných zvyklostiach počas celej doby spracovávania osobných údajov.

b)           Objednávateľ prehlasuje, že všetky údaje, ktoré poskytol dodávateľovi, poskytol dobrovoľne a bez nátlaku.

c)            Práva zákazníka na ochranu osobných údajov sú ukotvené v § 28 zákona č. 122/2013 z.z.

d)           Máte právo na informácie, ich odpis a opravu osobných údajov v informačných systémoch dodávateľa.

e)           Osobné údaje, ktoré poskytnete musia byť pravdivé, prípadné zmeny v osobných údajoch ste povinný bezodkladne nahlásiť dodávateľovi.

f)            Prevádzkovateľ je oprávnený poskytnúť osobné údaje v rozsahu Meno, Priezvisko, Adresa a zákaznícke číslo tretej strane za účelom marketingového oslovenia, prípadne zasielania katalógov.

g)            Prevádzkovateľ informuje dotknuté osoby, že v súlade s § 11 zákona č. 122/2013 Z.z. Vám bude na Vami zadanú emailovú adresu, telefonický kontakt prípadne na Vašu adresu zasielať marketingové aktivity iných spoločnosti, prípadne marketingové prieskumy. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe a cezhraničným prenosom osobných údajov i do tretích krajín (akýchkoľvek krajín v rámci Európskej únii a krajín tzv. bezpečného prístavu). Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú.

h)           Máte právo na likvidáciu svojich údajov, žiadosť je potrebné zaslať písomne na adresu prevádzkovateľa.

i)             Máte právo nedostávať reklamné emaily prevádzkovateľa, právo odmietnuť je možné písomne na adrese prevádzkovateľa, prípadne v informačnom emaile, kde je možnosť odhlásiť sa z prijímania týchto správ.

j)             Tento súhlas na spracovanie osobných údajov poskytujete na dobu neurčitú, pričom ste oprávnený tento súhlas kedykoľvek písomne odvolať na adrese dodávateľa a spracovateľa osobných údajov.

k.)          Jednotlivé zľavy nie je možné kombinovať, teda ak zákazník využije jednu zľavu, nemôže využiť inú akciu dodávateľa.

l.)         Zľavy, akcie či iné marketingové akcie je možné využiť iba na rastlinný tovar (teda rastliny v kvetináčoch) a cibuľoviny, tieto zľavy nemožno uplatniť na doplnkový sortiment, či na sortiment semien, darčekové poukážky, prepravné poplatky, či iný tovar, ktorý ponúka dodávateľ.  

 


Článok V. 

Záverečné ustanovenia.  

a.)          dodávateľ nezodpovedá za škody na majetku, zdraví či prípadne inej ujmy (či už psychickej, alebo fyzickej), ktorá vznikne objednávateľovi objednávkou, vyzdvihnutím tovaru, používaním tovaru, vysádzaním tovaru, alebo požívaním tovaru dodávateľa.

b.)          dodávateľ nepreberá žiadnu právnu zodpovednosť za nedoručenie SMS správ príjemcovi, nedoručenie emailovej komunikácie dodávateľovi, prípadne za nedoručenie obyčajnej poštovej obálky dodávateľovi, prípadne objednávateľovi.

c.)           Dodávateľ upozorňuje, že odoslaná SMS správa, obyčajná poštová obálka či elektronická správa tzv. email, sa považuje za doručenú momentom odoslania dodávateľom, hoc príjemca správu neprijal či adresát ju neprečítal, prípadne nastala iná podobná situácia.

d.)          Dodávateľ si vyhradzuje právo odmietnuť akúkoľvek právnu zodpovednosť z titulu nesprávne, omylom, alebo iným nevhodným spôsobom zverejnených informácií pri rastlinách, i akomkoľvek inom tovare. Informácie uverejnené pri tovare, rastlinách sú získané od dodávateľov a iných verejne prístupných zdrojov, teda dodávateľ nezodpovedá za škody spôsobené týmto textom resp. iným nevhodným použitím dodaného tovaru.

e.)          Dodávateľ nezodpovedá za škody na majetku, zdraví, či inej ujmy ( či už psychickej alebo fyzickej) spôsobené nákupom u dodávateľa, prípadne činností s tým spojených, čítaním textov, prípadne nesprávnym pochopením týchto textov.

f.)           Dodávateľ si vyhradzuje právo na miernu odchýľku vo farebnom odtieni farby zverejnených obrázkov. Uvedené fotky sú ilustračné a fotografie zverejnené sú vyhotovené za účelom čo najvernejšie priblížiť návštevníkom ponúkané rastliny. Zároveň však upozorňujeme, že zobrazenie farebnej schémy a odtieňa je podmienené konfiguráciou koncového t.j. príjímacieho zariadenia, tým však nie je dotknuté právo na vrátenie tovaru.

g.)          Dodávateľ upozorňuje, že obsah katalógu, tlačovín, obsah webovej stránky a obsah iných vydaných publikácií podlieha autorskému právu, kopírovanie, prezentovanie, preberanie celku, alebo len časti je zakázané a porušenie týchto práv bude vymáhané v zmysle platných právnych predpisov. Toto ustanovenie sa neuplatňuje v prípade, že dodávateľ udelí písomný súhlas.

h.)         Dodávateľ sa zaväzuje, že všetky spory, ktoré vzniknú z titulu obchodných zmlúv, spotrebiteľských zmlúv, či iných právnych aktov bude prednostne všetky spory riešiť mimosúdnou dohodou z druhou zmluvnou stranou, pri ich dohode bude dbať na dobré mravy a na výslovný súhlas oboch strán. 

i.)          Tieto obchodné podmienky nadobudli účinnosť dňom zverejnenia na internetovej stránke prevádzkovateľa. Tieto obchodné podmienky sú aj k nahliadnutiu v prevádzke dodávateľa na požiadanie, prípadne sú poskytnuté za skutočné náklady v tlačenej forme žiadateľovi. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú aj na už predošlé zmluvy, avšak ktorákoľvek zmluvná strana má právo namietať do 15 dní od zverejnenia na internetovej stránke www.rastlinky.sk

j.)            Tieto obchodné podmienky upravujú akýkolvek kontakt zákazníka s obchodníkom pri návšteve jeho internetového sídla resp. samotnej prevádzky. Vzťahujú sa tiež na tlačoviny a publikácie vydané a distribuované dodávateľom.

k.)           Návštevník, objednávateľ prehlasuje, že si pred kúpou tieto obchodné podmienky prečítal,  porozumel ich obsahu a na znak ich súhlasu si uvedený tovar objednal. Návštevník, objednávateľ môže do 15 kalendárnych dní písomne v sídle dodávateľa podať námietky voči týmto obchodným podmienkam, prípadne ich časti o čom dodávateľ do 30 dní písomne vyhotoví a zašle stanovisko k jeho námietkam. 

l.)          Návštevník, objednávateľ prehlasuje, že je právne spôsobilý na právne úkony, jeho právna spôsobilosť nie je ničím obmedzená. V prípade, že sa jedná o neplnoletého objednávateľa, návštevníka je povinný túto skutočnosť oznámiť svojmu zákonnému zástupcovi a platí bod k.) prvá veta tohto ustanovenia na jeho zákonného zástupcu.

m.)        Návštevník, objednávateľ prehlasuje, že všetky údaje, ktoré uviedol sú pravdivé a presné a nesie za ich nesprávnosť plnú zodpovednosť.

n.)         Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok kedykoľvek bez predchádzajúceho súhlasu. Povinnosť písomného oznámenia o zmene týchto podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke dodávateľa, prípadne odkazu na internetový obchod v publikáciách dodávateľa. Má sa za to, že ak návštevník, objednávateľ do 15 dní písomne v sídle dodávateľa nepodá námietky s týmito podmienkami bezvýhradne súhlasí.  Zmeny a doplnky sa vzťahujú aj na predtým uzatvorené obchody.

o.)          Ostatné situácie, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú v zmysle právneho poriadku SR, dobrými mravmi či obojstrannou výslovnou dohodou platné v čase uzatvorenia objednávky.

p.)          Dodávateľ informuje spotrebiteľa, že spory (až po využití vyšetkých dostupných prostriedkov ako je reklamácia, či žiadosť zákazníka a zákazník obdržal buď zamietavé stanovisko, alebo žiadne stanovisko do 30 dní), ktoré vznikli zo zmlúv uzavretých po 1.2.2016 je možné vyriešiť aj alternatívnym spôsobom riešenia sporov cez subjekt ARS v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z.  Alternatívne riešenie sporov ( ďalej len "ARS") môže využiť len spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti. ARS riešenie sporov je odplatná služba, kde je výška poplatku maximálne 5 € s DPH, týka sa len zmlúv uzatvorených na diaľku a ich hodnota musí prevyšovať sumu  20 €.  Zoznam subjektov ARS je nasledovný: ARS riešenie sporov  prípadne je možné sa priamo obrátiť na: 

Adresa na doručovanie: Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Prievozská 32, p. p. 29
827 99 Bratislava 27

Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe:
ars@soi.sk
adr@soi.sk
Telefonické číslo: +421 2 582 72 123
Fax: +421 2 534 14 996


 

 

Za prevádzkovateľa: 

v.r. Ing. Erich Seemann - prevádzkovateľ  01.02.2016